fredag den 7. februar 2014

Om jeg har kommet i gang med løping?



bildet er lånt fra lopekjort.no
Det var i dag jeg skulle fortelle om at jeg hadde kommet i god løpeform og at jeg endelig hadde kommet dit som gjorde at en dag uten trening føltes uten mening. Jeg har ikke nådd noen av målene.
Jeg har faktisk vært redd for å løpe på glatta, og burde vel ønske meg slike sko som er beregnet på glatt underlag. De finnes faktisk. Jeg har løpt vinteren gjennom tidligere, men uten disse skoene som skal gi deg forfeste. Jeg har ingen erindring om at jeg flat slik at jeg slo meg veldig, men jeg løp jo da jeg var ung, og nå har jeg blitt mer redd for å falle. Jeg skal løpe et løp om noen uker, så jeg har bare å komme i gang med løpingen.

Treningen er i gang. Jeg sykler og trener styrke, til henholdsvis musikk og instruksjoner fra apper. Skulle gjerne hatt en app som fikk meg over på intervaller også, så om noen har et tips om en app som sier i fra nåe den raske og den rolige økten er over, så tar jeg imot tips med glede. Jeg er innom fotballfrue i ny og ne, nettopp fordi det faktisk imponerer meg at damen får tid til fotoshoot og trening med en pitte - liten baby. Jeg hadde nok med å bli kjent med det lille vesenet. Og jeg sov da han sov på dagen. Det var godt for han og for meg. Men tilbake til fotballfrue. Hun får det faktisk til, både styrke, intervall og et greit kosthold. Jeg er litt skeptisk til alt fettet som erstatter karbohydratene i lavkarbo diettene, men jeg har absolutt tro på at vi putter i oss unødventig mye karbohydrater.

By the way, selv om jeg   ser på bilder at jeg fortsatt har en størrelse som en liten elefant, så sier samboeren at jeg har fått faster og løftet rumpe og at midjen synes bedre enn den gjorde ved nyttårstider. Så steg store skritt, sier jeg bare. Nå er det bare dørstokkmila meg hensyn til løping som gjenstår…. det eller et par gode sko.


Og det med app! Takknemlig for tips :)

Petrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar