lørdag den 28. december 2013

Målet er å bli en jublende jubilant....

Prosjekt ny mamma! 
Selve tittelen på bloggen fikk jeg da Fru jacobsen 
i fjor hadde en hashtag på et instabilde som het nettopp: 
" Prosjekt ny mamma" 
Den har ligget og spiret hos meg. 
Og nå skal jeg starte! 
Nesten
den 4. januar synes jeg er en passende dag. 

Prosjekt ny mamma 
er et resultat av at jeg har blitt svært passiv etter at jeg ble kjæreste med Petrinemannen og enda mer etter at jeg ble mamma til Petrus. 
Selv om vi ofte er ute med Petrus så er det minimal bevegelse på ho mor. 
Han holder ikke et treningstempo for meg. 

Tidligere  så gikk jeg tur,
jeg trente, 
jeg var i farta med venner 
og var mer aktiv enn det. 


Kiloene har økt og kondisen avtatt. 
Nå er målet å snu helt rundt på det.
Kondisen skal øke og kiloene skal av! 

NÅ er det nemlig nok! . 

For det første så er jeg ikke fornøyd med min "nye" livsstil. 
Jeg liker ikke passiviteten som har inntatt meg. 
Jeg er ikke fornøyd med at klærne ikke passer og gidder ikke kjøpe nye heller. 
Jeg tror at mer trening vil hjelpe fysioterapeuten med å heale en etterhengende bekkeløsning. Den samme treningen vil nok også føre til at jeg ikke puster og peser for den minste anstrengelse og dermed vil den psykiske helsen følge på. 
Ikke at den er ustabil, men man føler seg mer vel når man føler seg trent
Kommer jeg i løpeform så vet jeg at jeg får egentid 
og tid til å hente meg inn. 
Løping er nemlig den optimale treningen form meg.  
Alt dette tilsammen er med på å starte denne bloggen. 
Og bloggen skal være et pressmiddel for meg til å komme i form og ned i vekt. 

Det er flere mammabloggere som har samme mål, 
Vi skal heie på hverandre, 
det har vi en avtale om. 
De jeg har hatt kontakt med er  Fru Jacobsen og Line Merethe
men ønsker flere å bli med så er det bare å melde seg på. 
Jeg legger dere til i bloggrullen. 

Målet mitt er å gå sluttten av 2014 lettere i møte
og å være en jublende jubilant i juni.


Dette handler om å 
bli fit for fight... 
fit nok for nye klær 
fit nok til å orke terrengløp
og fit nok til å være en sporty jubelant til sommeren.


For å nå målet så har jeg også laget en profil på vektklubben.no

Bloggen skal jeg bruke som trenings- og slankedagbok. 
Det betyr ikke at jeg i reneste Brigdes Jones skal notere alt jeg gjør 
eller alt jeg spiser, men jeg kommer nok med noen få oppdateringer underveis. I alle falll en gang i uken. Kanskje jeg slenger med noen oppskrifter av ting jeg synes er godt å spise. Vi får se. 
Hensikten er å presse meg selv i bedre form.  


Er det noen som ønsker å slenge seg med, 
være motivatør eller å kjempe kampen sammen, 
så er dere hjertlig velkomne! 
Også til å gjesteblogge! 
Det jeg trenger er motivasjon ! 
og jeg vil i mål ... 

sammen andre som vil samme vei som meg :) 

Petrine 



5 kommentarer:

  1. Dette blir spennende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, virkelig! Sitter i treningstøyet og er klar for første økt så raskt poden er i seng... ergometersykkel og pilates!

      Slet
  2. Hei! Her er det ei som er motivert :-) Kjempe bra :-) Blir spennende å følge deg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. så hyggelig at du vil følge med. Har klart å komme i gang med trening om ikke annet :)

      Slet
  3. Så flott at du er motivert for en endring :) Jeg kommer nok til å følge deg og titte innom her. Så tenkte jeg å gi deg et godt råd i nyttårsgave (selv om du slettes ikke har spurt om gode råd, hehe). Jeg har mange års erfaring med livsstilsendring, ikke alle like vellykkede ;) Vel, mitt råd er: ikke vær for streng med deg selv :) Lykke til og godt nytt år!

    SvarSlet